lördag, juni 29, 2013

En kväll i Torpakolonin

I torsdags var det öppen trädgård i Torpakolonin. Jag och Anette åkte dit och passade på att hälsa på Johanna, Fingerspitzengefühl. Vi typ nästan dog, vad fint det var!!!

Grinden var placerad i det högra hörnet med en svängd gång mot huset. Cykelparkering, odlingskragar och ett tomatskåp till höger om gången. Fint med solcellslampor i trädet!
 Försäljning av pelargoner på en superfin gammal stege under äppelträdet!
Det var ett vackert kvällsljus och bolltistelknopparna var så snygga tillsammans med den där rosa rosen. På gaveln fanns uteplatsen inanför en lindberså.
Supergullig stuga i snygg-grön färg! Jag fick inga bra bilder på rabatterna, men de var kantade med stenar och låg mellan gångar av gräs och trampsten. Det var riktigt fina former.
 Där bakom syrenbusken fanns något spännande för barnen...
 En liten koja/affär. Syntes knappt för speglarna!
 Card full! Jag tog alldeles för få bilder, gah.

Det var en trevlig kväll, men vi hann bara se 3-4 trädgårdar och koloniområdet är jättestort. Får hålla utkik efter fler öppna trädgårdar i detta område!

Här kommer några blandade bilder:

Lördag 29 juni mellan 13 och 16 är det Öppen trädgård i Örgrytekolonin. Där var jag förra sommaren!

2 kommentarer:

samson sa...

mysig koloni du har besökt
koloni livet är fantastiskt
ha det så bra
maggan
PS:håller med om att poler ser ut som ufon

infing sa...

Synd att jag missade! Har varit där massor av gånger men bara utanför på gångstigarna och kikat in i dom fina trädgårdarna!

Kram Carina