fredag, juni 08, 2012

En kväll i Infings trädgård

Igår hade jag och mina trädgårdskompisar en underbar kväll i Infings trädgård. Carina, som hon egentligen heter, är en människa full av energi och trädgårdslust. Hon berättade om sin stora trädgård som är en trädgård i ständig utveckling för här avlöser projekten varann.

Det bodde en mejerist i huset från början som älskade att odla så jorden är fantastiskt bördig. Det var så gulligt med klematisen som fortsätter att växa upp för takstegen!
Jag glömde fota de fina stenläggningarna de gjort kring garaget, men kolla gärna detta före/efter-inlägget i Carinas blogg (det har hänt ännu mer sen dess!).

Mot norr växer ett antal stora ekar, gullregn och robinior. Här finns också trädgårdsland, växthus och damm.
Kolla, likadana stolar som jag har! Och tunnan är likadan som min. Vi köpte tunnorna av en tjej från Fjärås som är med i Facebookgruppen Trädgård - bytes/önskas/köpes/säljes i Göteborg med omnejd (det var någon som undrade i en kommentar tidigare).
Inne i växhuset finns en av Carinas tavlor. Allt är så snyggt arrangerat.
Vid dammen står den söta flickan...
Intill dammen finns en skön sittplats där man kan blicka ut över huset och trädgården. Carina hade tänt ljus och marchaller i hela trädgården. Mysigt!!
Söta vimplar i äppelträdet!
Åh... den snygga trädgårdsboden!
Känsla för de små detaljerna. En näva i ett vattenblänk.
Ännu mer vattenblänk.
Ett tråg full med vackra stenar var också fint tillsammans med växterna.
Växter i motljus och en brinnande marschall.
Hennes nävor blommade för fullt.
Vi avslutade rundan med grill och mingel. MUMS!
Tack för en härlig kväll, hoppas vi ses snart igen!

Läs gärna om när vi var och hälsade på hos Carina i augusti förra året!

Så himla kul att hälsa på hos andra trädgårdsmänniskor!

7 kommentarer:

Ulrika - Timjan och pioner sa...

Viken fin trädgård, superinspirerande!

infing sa...

Åh Linda vilka fina bilder du tog!

Jättekul att ni kom och alltid välkomna tillbaka!

Kram Carina

Lotta Sultan sa...

jag ångrar mig. jag ville följa med! kan vi åka efter lunch?
;-)

lotta

Jutis sa...

Vilka härliga utflykter du varit på! Man behöver lite inspirationsresor ibland!

Anonym sa...

Wow, vilken trädgård, så personlig och inspirerande och äkta! Jag blir så glad av att se sånt, tack för att du delar med dig! :) Kram Hanna

Jo sa...

Vilka fina bilder och vilken fin trädgård!

Anonym sa...

Så härlig trädgårdsutflykt ni har haft, så mycket inspiration! Vackra bilder också - det kan väl knappast sägas för många gånger ;)