tisdag, maj 22, 2012

Äppelblom och annat fint

 Äntligen får jag känna doften av äppelblom i min trädgård! Jag satte två äppelträd i höstas, Discovery (ovan) och James Grieve (se förra inlägget) och sen köpte jag iofs ett litet äppelträd som jag har i kruka, men det blir inte så mycket blom på den i år.
Jag gick en runda igår kväll och hittade denna fina kombo. Det växer lite för tätt. Till vänster kaukasisk förgätmigej, sen kommer en Veronica och sen något som jag inte vet var det kommer från (ett plantbyte?), tror det är en törel, sen är det kärleksört och framför står ett gräs som jag fick i ett plantbyte i Botan för flera år sedan. Töreln står inklämt, en dag blir den flyttad!
 Shirasawalönnen har slagit ut! I bakgrunden syns katsuran, den har vuxit väldigt bra sen jag planterade den förra våren!
 Så vackra blad! Nu skiftar de om till grönt.
 Katterna ser man lata sig på lite olika ställen. Dummis har legat hela dagen mellan två irisar, men igår kväll sågs han i min frukostfåtölj.

1 kommentar:

Hélena sa...

Otroligt vackra äppelträd! Längtar tills jag kan få några i jorden.
Ha det bäst!
Kram Hélena