tisdag, februari 28, 2012

Kom och lyssna på Lena Israelsson!

Pressbild från Bonnier Fakta
En av mina trädgårdsidoler, Lena Israelsson, kommer till Lindome bibliotek den 14 mars! Nu när jag själv har säkrat en biljett så hoppas jag att alla andra odlingsnördar (och nyfikna) passar på att komma och lyssna! Hon ska prata om grönsaker, kretslopp och odlarlycka. Kan det bli annat än en perfekt start på odlingsåret?! Ring biblioteket på 031-99 40 10 och boka biljett.

Jag kontaktade Lena förra våren om hon ville komma, javisst sa hon. Sen pratade jag med bibblan och det är de som skött övriga kontakter, fixat datum och sånt. Kul att det blir av! Vårt nätverk är helt gratis, finns ingen kassa, så när man vill göra lite större grejer är det skönt att samarbeta med en annan arrangör som kan hjälpa till med lokaler, pappersgörat och marknadsföring. Tips!

När jag mailade med Lena skickade jag adressen till min blogg också. Det visade sig att hon läst den ("Var det du som fick tvillingar?"). Sånt är ju extra kul! Nu när jag googlade hennes namn för att hitta en bild så hamnade jag på en artikel i DN från 2008 där hon faktiskt tipsade om min blogg! Kul igen!

Ses vi den 14:de?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så synd att jag inte bor i dina trakter, då hade jag hängt på låset! Så kul att din idol läser din blogg, snacka om att ni funnit varandra. :) Kram Hanna

Monica D sa...

Hoppas bara det finns biljetter kvar. På bibliotekets hemsida står det att man kan boka biljetter från den 25/2. På Vuxenskolans sida, där jag kollade, står det den 29/2, så jag trodde man kunde ringa först imorgon :-(

/Monica

Lindas trädgårdsblogg sa...

I Tages trädgård: Åh, fin blogg. Nu ska jag kika lite närmre på den :-)

Monica: Jag blev också lite uppgiven när jag upptäckte att det stått olika datum (jag har också varit inställd på den 29:de)! Men när jag var in igår och köpte biljett var jag i alla fall först, så det ska nog finnas biljetter kvar om du ringer i morrn.

Hannele på Hisingen sa...

visst är hon bra!

Hannele på Hisingen sa...

visst är hon bra!

Ulrika - Timjan och pioner sa...

Tack för tipset! Jag läste om denna föreläsning tidigare men då hade inte biljetterna släppts ännu. Men nu har ja en biljett :-)