onsdag, oktober 12, 2011

Stenmuren

Vår trädgård har en stenmur i bakkant som jag gillar så mycket. Vi såg den inte när vi flyttade in, men efter en massa röja och rensa kommer den fram och är en fin fond åt blåbärstigen jag gjorde i våras.
Blåbärsbuskarna har vacker höstfärg.
Enstammarna gillar jag väldigt mycket, men nu har jag ju satt en shirasawalönn där, så jag kommer att ta ner dem. Jag funderar väldigt mycket på att skaffa en flerstammig kopparlönn till blåbärsstigen. Såg en på rean, men slog inte till. Kanske finns kvar?
Jag har ju en liten kopparlönn, fast en enstammig. Och den har jag äntligen planterat, men det blev på framsidan det.
Den står vid entrén vid cykelvägen, mitt bland perennerna. Där kommer löven och stammen göra sig fint, särskilt när den vuxit till sig lite. Den har stått och stampat i kruka i två vintrar :-o
Men åter till stenar. Bakom den stora perennrabatten på baksidan finns en annan typ av stenmur, med stora mossiga stenar. De är så bra att sitta på! Man sitter i trädgårdens högsta topp och ser ut över resten av trädgården på baksidan. Bra plats!
Har ni sten i trädgården?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar att ag hade mer sten i trädgården. Vi har kört hem åtskilliga släp till ett evighetsprojekt med en stödmur. Men jag skulle vilja ha riktigt stora stenar också. Stenar lyfter fram växtligheten så vackert!

Erika sa...

Underbara höstfärger!

Anonym sa...

Fina höstfärger! Kramisar mamma

Anonym sa...

Tillslut lyckades jag med det här. mlj