onsdag, juni 01, 2011

Rododendron blommar

Fast rododendron längst ner i bild och den längst bort i bild mår inte bra, glesa och ofrodiga i bladverket, Men de andra verkar hyfsat bra. De som jag flyttade i höstas, är i och för sig inte heller så fin i bladen. Gemensamt för dessa är att de står i österläge och morgonsolen var obarmhärtig där de stod i tjälen i våras. Jag skyddade inget :-/


Det är de buskar på var sida om gullregnet som har lite ljusare bladverk:På baksidan har vi några rosa som verkligen vuxit under tiden vi bott här (de slipper östersolen). De ger ett behagligt skydd när man sitter på uteplatsen. Framför står en högre näva som liknar midsommarblomster. Det var inte alls brunnäva, som jag mindes det!Bilden togs för två dagar sen, ikväll tänkte jag ta en bild i bättre ljus, men då var den nästan överblommad. Det går så snabbt!

4 kommentarer:

Christina sa...

Rhododendron är härliga! Synd att dom blommar över så fort! Fina bilder.

Anonym sa...

Fina bilder, jag var nog för tidigt hos er. Måste planera bättre nästa gång. Kram mlj

Style by M.O.M. sa...

Hej Linda!

Du har fått en award från mig! Titta in på http://hostosabiten.blogspot.com/ och läs mer.

Tack för en toppenbra blogg!

/karin

Anonym sa...

Vilken fin kombination på sista bilden! Jag har just köpt en ny näva med blå blommor, gillar nävor! Min rhododendron blommar sent, ser fram emot det.

Ha en skön helg!