tisdag, maj 10, 2011

Ommöblerat


Har möblerat om lite, altanmöblerna har hamnat på uteplatsen på baksidan. Denna uteplats har vi aldrig använt ordentligt, men är rätt perfekt då man har uppsikt över sandlådan, rutschkanan och kan njuta av blåa ormögor, primulor (majnycklar kallade grannen dem), så småningom pioner, iris, klätterhortensia, rosor och så ser man köksis, blåbärsstigen och skogen och ja, hela baksidan härifrån faktiskt.

Således är det tomt på altanen. Jag tror det får vara det ett tag för jag får magsår av Elmers klättrande. Vill kunna ha altandörren öppen medan jag grejar i köket, utan att riskera att han klättrar över altanräcket. Nu är det en perfekt lekhage. Kanske tänker annorlunda när de ljumma kvällarna kommer och man vill sitta där. Men just nu får det vara så. Man får anpassa sig till situationen.

Åter till "nya" uteplatsen. Jag har börjat följa Minnas Blomsterverkstad och igår hade hon en så fin bild med en blomsterstege. Skulle inte det vara fint mot väggen bortanför soffan?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så snyggt med möblerna där nere. Du har rätt, hela gården syns därifrån. kram mlj. kramisar till alla

Anngus sa...

Vilken fin uteplats du har på baksidan, inramad av växter.

Anonym sa...

Låter vettigt att anpassa sig till situationen och ändra om lite när man har nya saker att anpassa sig till!

EN blomsterstege skulle nog passa jättebra där! Gillar hennes kommentar "världen är fulla av trånsynta praktiska män som är rädda om sina dräneringar och husfasad" - precis sån är min man! :)

Kram

Jutis sa...

En utmärkt idé med blomsterstege. Har själv gått i såna tankar!

Klorofyllidyll sa...

Hej! Kul att du hittade min blogg! Ja jag kommer ihåg dig från Liseberg och det var kul att titta på din fina blogg. Den ska jag hålla koll på :-) Lyxigt med en egen blåbärsstig! Ha en skön kväll.

// Petra

Lotta 8`) sa...

Hihi... även jag har läst inlägget om stegen och männens kommentarer :) En jättebra ide tycker jag med stegen! Jag har en stege men den är lite stor så jag kan inte ha den mot en vägg utan vid vedboden, men skall se om jag inte kan hitta billiga balkonglådor, kan ju alltid fylla dem med Lejongap..... hihi..... :)