onsdag, december 22, 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig

Tanken var att vi just nu skulle sitta i en varm bil i ett iskallt land på en resa upp mot norr. Ett elakt magvirus satte dock stopp på den planen och vi är ju tacksamma att inte förrgår natt istället hade utspelat sig denna kommande natt, om man säger så. Jag och Sigge är fortfarande friska, men kan ju fortfarande bli sjuka så vi är i karantän några dagar, så julen får firas på hemmaplan. BLÄ! När man sett fram emot nåt annat. Jag längtade verkligen att träffa alla där hemma och fira med stor familj. Och pojkarna som pratat om sina släktingar sen i somras och vi har kunnat räkna ned att vi snart kommer träffa dem. Så besvikna de blev när vi sa att vi skulle stanna hemma. Exakt hur mycket dom förstår vet jag ju inte, men sakna det kan dom!

Skönt att pojkarna inte är så noga med jultraditioner för i år blir det rätt enkelt. Har faktiskt lite svårt att se att dagen skulle kunna skilja ut sig från andra dagar. Men kanske orken att ordna nåt fint inför julafton infinner sig i morrn. Det lär dock bli lika söligt vid bordet som andra dagar. Plättmiddag ikväll som avslutas med Lingon O'boy. Dvs, mjölk och lingonsylt! En sak vi kan glädja oss åt är att vi får en vit jul i år igen!

7 kommentarer:

Maria sa...

Usch då. Jag är mest rädd för magsjuka precis till jul. Jag var rädd att det var på G igår eftersom jag mådde illa/var yr, men jag blev dunderförkyld istället. Det tar jag hellre. Hoppas att ni får en fin jul även om planerna blev ändrade. Jag rekommenderar att gå ut och tända tomtebloss med barnen när det är mörkt, det brukar vi göra. Lite enkelt och festligt. (Era är väl kanske för små att hålla själv, men det är också kul att titta)

Hannele på Hisingen sa...

sköt om er, jag har tvättat massa åt dottern och barnbarnet...

Evelina sa...

Men så olyckligt! Kanske barnen inte förstår lika mycket, men för er del. Alltid kul med ett break i vardagen med yttre familjen, hoppas ni kan få ihop något senare i stället.
Massor av krya på er kramar från oss./Evelina

Iréne JB sa...

Stackare. Hoppas att ni får vara friska nu i alla fall. Magsjuka är inte roligt. Ha en bra jul där hemma, några paket, en röd duk, tända ljus och lite julmusik kan framkalla julstämning även om man inte har så mycket annat juligt framme.

Erika sa...

Tråkigt att höra att ni inte kom i väg norröver. Hoppas ni får firat jul friska.

Karin A sa...

Åh vad trist Linda!

Hoppas ni inte åker på sjukan också och att julen blir fin trots de ändrade planerna.

Kram Karin

Lotta 8`) sa...

Osis att ni blivit sjuka! men å andra sidan är det lite lurigt på vägarna. Kanske kan ni åka "hem" senare under julhelgen.

God Jul på er :)