tisdag, november 23, 2010

Stora

Man kan ju tro att jag slutat blogga, tagit en paus eller så. Nä... jag bloggar faktiskt väldigt mycket. I mitt huvud. Ofta om helt andra saker än min blogg brukar handla om till och med. Men det har inte blivit på sistone att jag fått ihop nåt. Så det här är ett livstecken. Nu är klockan på tok för sent egentligen så jag ska inte bli långrandig tänkte jag.

Åh... grabbarna har blivit så stora på sistone! Vem är den där grabben som sitter i väntrummet på bvc och läser serietidning?Och gissa om jag blev till mig den där kvällen som Sigge la HELA pärlplattan?!Och en stund senare gjorde Hugo likadant!Pärla är ju en av favoritsysslorna, men det brukar sällan bli så många rader innan pärlorna åker av och de börjar om och så åker de av och på golvet och så är det över med den aktiviteten för den gången. Men faktiskt! På sista tiden har det bara åkt enstaka pärlor på golvet!

Och titta som de ritar. De ritar H:n på H:n på H:n på H:n så det blir nån slags bild av det hela. Det bara måste vara en krokodil där nere och ett lejon där uppe. Konstnären själv ville absolut inte berätta (mittemellan ligger mammas glasögon, det vet jag bestämt). Sigge gjorde denna farkost häromdagen. Han började med ett gigantiskt larvband. Sen satte han dit en grävskopa bakom och en schaktskopa framåt (hjullastare). Och så hytten för den som kör. Och så några skopor till. Och så varningslampan och så strecket över allt ihop. Sen spårade det ur lite när han började göra H:n under. Jag förstod aldrig syftet med dem, men de skulle vara där.Och lilleman då? Ja, han ska stå, stå, stå, så nu kan vi sälja vaggan. Den har gjort sitt.Så. Nu har jag uppdaterat. Och trädgården är täckt av snö. Men jag hann täcka nya buskpartiet med massor av löv. Det gjorde jag. Inte så mycket mer blev gjort i höst.

6 kommentarer:

Mia sa...

Nämen åh vad stora pojkarna har blivit, minns fortfarande bilden med pojken i godispåsen (minns inte vem av dem det var). :)

Känner igen det där med att blogga i huvudet... det gör jag varenda dag!

Kram Mia

Lotta Sultan sa...

vilken stolthet i ögonen när mastodont projektet pärlplatta är klart, på båda.
och fina teckningar!

Evelina sa...

Har sagt det förr, jag är GRYMT impad av Sigges teckarkunskaper!! Så duktig!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Mia: Jag tycker de vuxit med räserfart de sista månaderna! Alltså, inte bara till storleken.

Lotta: Om!

Evelina: Jag tackar å hans vägnar! Plötsligt händer det, det där med ritandet. Fast det är då inte alltid det blir nåt alls. Men kul när det blir nåt!

Anonym sa...

Fint! Om du sparar teckningarna så skriv på baksidan vad det föreställer, för annars kan man glömma. Jag tycker också att pojkarna har växt. Kram mlj

Erika sa...

Ja det syns att de har vuxit till sig det sista grabbarna. En fika hade varit så trevlig. Var det i påskas senast? Kommer ni åka norrut över julhelgen eller ni tid i mellandagarna kanske?