söndag, september 20, 2009

Rabattöversikter 20 sep 2009

Nu när en ny del av trädgården är i kaos så måste jag bara påminna mig om att jag har några rabatter som faktiskt är ganska fina. Min nya rabatt som jag gjorde i våras blommar överdådigt. Tack min kompis M för alla underbara rosenskäror!Tyvärr är inte rabatten lika frodig från andra hållet.På andra sidan grusgången finns rabatten mot cykelvägen. Den är tät som bara den. Nytt för i år är att jag satt dit lite höga astrar som precis ska till att blomma. Jag hade ju solbrud där tidigare, men ett år försvann dem bara. Skuggrabatten har varit fin hela säsongen. Astilben har växt till rejäla ruggar så min plan om vita höstanemoner i bakkant verkar inte riktigt lyckas. Dom har ingen riktig chans där bakom astilben! Men det blev faktiskt lite blommor på den ena plantan, men det glömde jag fota när det var aktuellt.Och stora perennarabatten på baksidan sköter sig nästan självt. Höstanemonerna blommar oförtrutet.Tyvärr glömde jag fota en ny rabatt som jag gjort senaste veckan. Den består av gamla plantor som jag flyttat på grund av grävarbetena. Sen glömde jag även fota de två rabatterna närmast entrén, skymtar i andra bilden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vassego! Är så glad att någon kunde förbarma sig, för de är inte riktigt lika vackra när de får stå inklämda i sina trånga såkrukor i månader... Men det blir alltid en ny säsong! Himlans, vilka fina rabatter du har!
//Maria

Anonym sa...

Hej Linda ! jobba inte ihjäl Dig. Har saknat Dinabilder på pojkarna. Dom är ju såååå sööööta. Hoppas det blir fint i nya trädgården. Ha en skön helg alla. Kramar Lisa. Också en tvilling.