onsdag, augusti 05, 2009

Tröttisar med räddisar

Det var en tidig reträtt ikväll och pojkarna somnade snabbt med sina nya räddisar, Ling och Lulle. Det är min kompis Maria - Jag blommar, som gör dem och den här veckan är det specialpris, 190 kr. Passa på, dom är unika!

Varför är grabbarna så trötta då? Jo, dagisinskolningen har börjat. På dagis är det hur mycket som helst att upptäcka och leka med.

Efter sömn och lunch så gick vi ut igen och invigde en liten minipool som pojkarna fått. Det har inte precis varit badväder på sistone, men när vi hörde att det skulle komma värme tillbaka så slog vi till. Alla såna här sommarsaker är väldigt billiga just nu.Fast det här med att studera vattenstrålen var ännu mer intressant än att bada (när kameran var framme).När vi var ute passade jag på att mäta hur stor ytan är som jag vill ha köksträdgården på, typ 7x8 meter, plus en extra knix. I bortre högra hörnet tänker jag mig ju ett växthus, men det ligger många år fram i tiden. Tills dess får det nog bli lite fler upphöjda bäddar och så. När minigrävaren är här ska vi passa på att plana ut marken och gräva upp en del växter. Är du intresserad av plymspirea och iris så har jag en hel del att dela med mig av!

4 kommentarer:

Maria sa...

SÅ mysiga de ser ut lillkillarna med sina Räddisar! Hoppas att de gillar dem!

Lotta Sultan sa...

fin och skojig blogg! mycket som känns igen. kommer tillbaka snart!

Vikkan sa...

Nu har jag också beställt räddisar! De är ju helt bedårande!

Ser fram emot att ta emot Räddisarna Vivi och Kurt om ett par dagar!

/Vikkan

Nina sa...

Oj vad många fina bilder du lagt till på sistone, både barn och blommor. Det var ett tag sedan jag var inne och kollade. Jag tar gärna hand om några irisar om du får över. De är så fina.