fredag, januari 30, 2009

Veckan

Här går livet i cykler. Ena veckan är man hemma och kurerar och andra veckan är det full fart med aktiviteter. Man måste verkligen fånga varje frisk dag! I veckan har det varit späckat med våra mått mätt.

Måndag: Jag jobbar. Pojkarna lyxar med pappan.

Tisdag: Tvillingträff i Jonsered. Fyra mammor och åtta tvillingbarn! Kul med tvillingträffar :-)
Ett försök till gruppfoto! Det är ett företag att få åtta bebisar på samma bild (finns på film)! Vi lyckades näääästan. Hm, men inte ville de kolla på kameran! Foto: Vikkan

Sigge körde omkring med Johanna. Fram och tillbaka! E och E bär runt på blöjpaket. Foto: Vikkan

Onsdag: Städar och fejar hela dagen (inte lätt med två grabbar som drar fram allt jag lyckas städa undan). På kvällen hade jag bjudit in en säljare som visade klädmärket Blingo. Det är ekologiska kläder med mycket färg. Nästan hela mammagruppen kom, plus tre till. De sista gästerna gick vid tolv! Älskar såna kvällar :-) Dessutom övernattade min tvillingmammakompis Vikkan med Elias och Johanna. Vilken lyx att ha nattgäster så här på en vardag och ha sällskap till frukost!

Torsdag: Frukost, lek, vila, lunch, lek och hemgång. En bra dag! Se bilder nedan. Tack för besöket! När gästerna åkt gick jag ut på en kort promenad. Sen bakade jag en kaka, matade barn, åt lite själv och städade undan. Sen var det träff med arbetsgruppen i trädgårdsnätverket här hemma. Vi planerade vårens program :-)

Fredag: Trööööött! Ikväll åt vi middag på Ikea och så skulle vi köpa lite krafs och möbler. Men vi kom inte hem med så mycket. Blev osäker på nåt mått, måste dubbelkolla, ja och sen så fanns ju inte det vi ville ha i lager! Ikväll missade jag faktiskt Let´s dance, men trädgårdsprogrammet såg jag! Jösses vilka entusiaster. Och petiga kontrollanter. Men det är klart, i England finns det ju många vackra trädgårdar att välja bland så kontrollanterna kan ju verkligen få vara hur perfektionistiska som helst!

Sigge och Johanna blir påkomna när de står och river ur kläder som vi har i lådor på bordet (ja, vi måste fixa en byrå).

Hugo pillar på en bok som han fick i ettårspresent av f-gruppskompis.

Elias med bara en strumpa.

Ettåringar överallt!

Framifrån och bak: Johanna, Sigge och Elias.

Pojkarna har haft den här briovagnen sedan i julas och igår lärde sig båda två hur man trär på ringarna

Se så glad man blir!

Alla fyra på samma bild!

Sigge och Hugo öppnar paket som de fått av kompisen Mollie. Teletubbies-dvd och en bok om bilar! Pojkarna tackar och ser fram emot att få kolla filmen!

4 kommentarer:

Mia sa...

Puh, vilka dagar Linda. Jag är imponerad över hur ni hinner och orkar med allt.

Vi har inga barn än men visst vill jag ha smått springande även här. De är ju så goa. Träffar nånstans mellan 200-300 barn i veckan på jobbet och de är ju alla så underbara.

Hoppas ni får en riktigt mysig helg!

Kram Mia

Linda sa...

åh, så fina bilder!!! vad härligt med övernattning! kram på dig! och tack för i tisdags. hoppas vi ses snart igen!

Evelina sa...

Du är en stålkvinna-mamma!

Erika sa...

Oj det var en bussy vecka. Hoppas ni får chansen att vila lite under helgen.

Har haft en 1åring på besök själv idag, lugn o städad kille var han.