måndag, december 01, 2008

Pyssellördag

I lördags var det julpyssel med trädgårdsnätverket som jag är med i. Klantig som jag är hade jag inte dubbelkollat tiden. Trodde vi skulle träffas klockan elva, men det var tio det stod på papperet. Eftersom det var jag som hade nyckeln så var det några frusna stackare som fick stå och vänta på mig i över en halvtimme! Jag skäms. Aldrig kul att låta andra vänta på en.

Nå, väl inne gjorde vi oss hemmastadda. Typiskt nog så hade jag planerat in att jag skulle åka och köpa lecakulor innan, vilket jag nu inte hann när jag blev ringd att komma, så jag fick dra efter en stund från träffen. Därför blev det lite kort om tid för mig att pyssla, så jag hann inte göra allt jag tänkt. Men en julgrupp/adventsljussgrupp blev det! Och ett snabbpyssel i form av mossa i en kakform!

En av deltagarna är en annan bloggare som jag aldrig träffat förut, men vars blogg jag varit in på. Ika, så himla roligt att du kunde komma! Ni kan gå in på hennes blogg för fler bilder.

Pysslandet pågår för fullt!


Julgrupper, kransar och dekorerade ljus! Vi håller till i en gammal stuga i Kållered. Urmysig miljö!


Den här gruppen gjorde jag. Gav bort den på kvällen, för jag insåg att en grupp med röda ljus och röda dekorationer passar bättre hemma hos oss! Jag har material för att göra en till :-)


Snabbpysslet:


Och till sist en bild på en av de andras fina alster. Så fräckt med röda taklökar! Sådana hade jag aldrig sett innan.


På kvällen var det dags för grannarnas julpyssel. Tradition. Förra året blev det en bock, året därinnan kransar. I år regnade det, så utepysslet kom av sig. Inne tillverkades det en massa godis däremot. Själv så satt jag på golvet och passade pojkarna och kände hur jag blev sämre och sämre. Jag hade feber när jag kom hem. Suck, skulle vara skönt att få vara frisk resten av året.


Ikväll tänkte jag ta kort på våra ljusslingor. Maken satte igår (själv orkade man knappt stå på benen) slinga på vår lilla konformade buxbom. Så fint!


Idag mår jag bättre. Och pojkarna är friska. Ha en skön decembervecka!

5 kommentarer:

Mia sa...

Vad mysigt med julpyssel i grupp, mycket fint fick ni ihop också.

De där bullarna med pepparkaksdeg i gick åt som smör i solsken, ska nog testa en omgång till men med ännu mer pepparkaksdeg i. :)

Ha en trevlig vecka!

Kram Mia

Linda sa...

Så fint du kan göra! Jag blir impad!!! Hoppas du håller dig frisk nu och killarna med såklart!

Erika sa...

Jätte roligt att få träffa dig IRL. Du var lika full med energi som det framkommer från din blogg.

Gunnebosjulmarknad var nog bara förra helgen samma tror jag gäller Kvarnbyn men jag kan ha fel.

Se till att få en extra stund med dina katter o njut av deras värme så skall du se att du blir lite friskare. De har en speciel energi!

Nu har vi mer ljus på vårt hus så nu kan du inte missa det om du är ute o kör i mörkret.

Trevlig vecka o krya på dig!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Mia: Du jag förstår att de gick åt! Jag måste också baka mera nu!

Linda: Fast jag fick inspiration till min grupp från en bild i senaste Allt om trädgård. Fast jag hade inte riktigt samma ingredienser bara. Men kul för att du blev imponerad :-)

Ika: Jag ska ta med mig en katt nu när jag går och lägger mig!
Vi ses igen! :-)

Emmily sa...

Vilka jättefina arrangemang ni har gjort! Härligt att ha ett sånt trägårdsnätverk! Tack för inspirationen! Mvh Emmily