fredag, december 05, 2008

Mera pyssel

Idag har jag haft en tvillingmamma på besök och hennes två barn, en tjej och en kille som är två månader äldre än Sigge och Hugo. Så fina, så fina. Dom kunde gå och gick runt som två små söta Frankensteins!

På eftermiddagen var det läggdags och alla fyra somnade nästan samtidigt, yes! Då passade vi på att dra fram skogen på köksbordet och började pyssla! Jag gjorde en ny julljusgrupp:

Röda färger passar fint här hemma. Trist att det inte finns röda hyacinter!

Sen gjorde jag en krans också. Måste säga att jag var mycket mer nöjd med resultatet när jag var klar än nu när jag kollar på bilderna! Hm, jag får nog gå ut i morrn och rätta till bladen som sitter uppe på. Jag började klä en halmstomme med grenar från en cypress. Sen fick jag för mig (hade inte tänkt det från början) att klä den med mossa (nån typ som liknar björnmossa). I mossan fanns fräkenbladen som fick följa med! Sen dekorerade jag med vita snöbär. Väldigt enkel, men tredimensionell. Den blev rätt djup!

V gjorde ett underbart hjärta med buxbom och olika slags dekorationer. Hon använde kornell som stomme. Det var en gren som "grenade" sig så två öglor blev ett hjärta! Fint!

5 kommentarer:

Evelina sa...

Vilka underbara skapelser!!
Vad duktig du är!
Nu satte du igång inspirationen i mig, Tack!
Fint!

johanna sa...

Vad fina grejer ni pysslar!
Man kan ju använda en liten julstjärna istället för ickeröd hyacint, men den är lite kinkigare med vattningen iofs.

Anonym sa...

Jag gillade din dörrkrans med!!! =D och din ljusarrangemang. Du får ge dig på det där med att korsa fröer så du får fram en röd hyasint! Hade varit coolt! =D

/Vikkan

Emmily sa...

Både din krans och V:s hjärta blev jättevackra! Roligt med inspiration!

Erika sa...

Fina julpyssel ni fick till, jag gjorde faktiskt en krans till hemma för det var ju så lätt o blev så bra.
Hoppas du har haft en tervlig 2 advent.