söndag, juni 15, 2008

Smakportioner

Sigge och Hugo har ett par veckor testat smaklökarna. Vi har avverkat potatis, morot, palsternacka och nu är vi inne på broccoli. Broccoli är ju supergott, men utan salt är det väl ingen höjdare. Men jag tror faktiskt att de sväljer mer än de spottar ut i alla fall!

I helgen har tre kusiner varit på besök (drygt 2, snart 6 och snart 8). Jättekul, för de var omåttligt intresserade av bebisarna! De låtsades att Sigge och Hugo var deras småbröder. Jättegulligt :-)

Och äntligen kom regnet!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en trevlig helg...å kakan du skickade med oss!

Lindas trädgårdsblogg sa...

"anonym": Tack själva! Hoppas det smakade!!

Hjärtat Mitt sa...

Vilka härliga bilder!
De är så söta med all mat som fastnat överallt.

Ha en trevlig resa.

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

Vilka godingar! Ja med smakpotioner öppnas en ny värld
Kram husetpabacken.blogg.se

Anonym sa...

Så himla söta de är pojkarna små! Riktiga godingar!

Hannele på Hisingen sa...

Även vi vuxna kan lära oss äta mat utan salt på ett par veckor.

Anonym sa...

PS. Jag såg busarna i tidningen idag:-)
Jag brukar ALDRIG titta på dessa familjebilder, men jag gjorde det för första gången igår och då var Malvas dagiskompis där med sin lillebror. Idag tänkte jag, jag kanske ska kolla bilderna idag också - Och tänk då var Hugo och Sigge med:-D
annelie

Lotta 8`) sa...

Hej Linda! Önskar er en härlig midsommarhelg - kanske får raringarna smaka på lite sill? Kram 8`)

Hannele på Hisingen sa...

hihi, hoppas sillen smakar ;)
ha en fin midsommarhelg.

Anonym sa...

Såg dessa snyggingar i tidningen förra veckan. Ha det bra i sommar hälsar Maria och familjen i Råneå

Hannele på Hisingen sa...

nu får du väl torka munnen på dem :)

NinaH sa...

Hm... lite fundersamma ser de ju ut... Vad är det du stoppar i oss, mamma???;-) Men de ser ju ut att ha fått i sig ordentligt ...även om lite kom utanför...;-)... För oj vad stora de blivit! Tycker jag varje gång jag ser en ny bild av dem! Men de växer verkligen med rekordfart! Är så kul att få följa deras utveckling! Tack för att du - och dom!- delar den med oss!

Anonym sa...

Är inne och kollar på din fina blogg då och då. Du har så vackra bilder! Hoppas vi får se lite högsommarblommor snart också!
Tack för trevlig läsning!

Anonym sa...

Vilken mysig blogg! Och mysiga små killar! Visst är det härligt med trädgård (oj, nu blir det många utropstecken.)! Tröttsamt ibland, men mest härligt.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Tusen tack för alla gulliga kommentarer! Jag läser och blir så glad av dem, men jag är verkligen kassa på att svara och gå in och läsa alla andras bloggar... Trevlig sommar till alla er!