lördag, juni 07, 2008

Slow motion

Det var varmt igår, men idag är det helt omöjligt att göra nåt. Jag har flytt ner i källaren, det är det enda stället där man inte smälter bort. Igår fick vi i alla fall tummen ur och åkte och köpte kantsten. Vi väntade ut värsta värmen och satte igång på eftermiddagen. Maken började medan jag matade bebisar. Det gick undan och han hade gjort ett jättebra jobb. Då började jag syna resultatet och fundera om de fina svängningarna han gjort verkligen var perfekta. Jag menar, det här jobbet kommer vi ju aldrig göra om, det måste bli så bra det bara går! "Men kanske vi ska ta bort knixen där och göra en större sväng där?", "Hm, kanske inte". Maken gick och föredrog att göra annat medan jag la om kantstenen ungefär hundrafemti gånger. Det sista jag testade innan det var dags för bebisarna att gå in var att göra det helt rakt (det hade vi uteslutit från början eftersom ingenting är rakt i vår trädgård). Bilden är tagen idag:Oh, vad jag önskade att Maria Arborgh i Söderläge kunde komma och visa precis hur det skulle se ut!

Nå, hur var det med bebisarna? Jo, vi monterade upp strandtältet för att ge dem lite skugga, men därinne var de bara för fotosessionen för vi mätte temperaturen och den steg snabbt till 31 grader. Vi flyttade dem till platsen bakom jordsäckarna där det var behagliga 20 grader.De somnade efter en liten stund.

9 kommentarer:

Annci sa...

Vilka fina små killar du har.
Har själv tvillingkillar, mina har hunnit bli 2 år. De har en stora syster så vi hade lite vana när vi sedan fick 2 bebisar.

Hjärtat Mitt sa...

Ja, ibland önskar man att man hade "öga" för hur det ska vara. I stället får man ändra och ändra och vela och vela. Det är inte lätt.
Det blir säkert bra, hur ni än gör.

Kram Mari i Marieholm

Märit Berglind Eriksson sa...

Vilka söta älsklingar du har. Jag har själv en liten bebis som är född en vecka tidigare. Jättekul att följa din trädgård. Själv var jag borta nu när det var som varmast i 4 dagar och det var ganska mycket som hann blomma över. Syrenerna t.ex... Suck.

http://rumattandasi.blogspot.com

Anonym sa...

I love the photos of the babies supervising your gardening from their cozy tent. A few more years and they will be hauling the bags of soil for you.

Lindas trädgårdsblogg sa...

annci: Åh herregud, snart är dom två år och springer all världens väg! Hoppas allt går bra för er :-)

hjärtat mitt: Alltså, jag fick alldeles ont i magen av allt velande!!

märta72: Åh tack! Jag var in och kikade som hastigast på din lilla tjej, måste ta mig mer tid. Du verkar ha många trädgårdsprojekt!

northern shade: Oh, I hope so! They will early learn what´s important in life :-)

Märit Berglind Eriksson sa...

Så många trädgårdsprojekt har jag inte i år men drömmar... Jag fokuserar på trädgårdslandet och växthuset samt att hinna sköta om krukorna vid altanen. Rensa ogräs förståss. Vi får se när lillan blir lite större, då ska jag ta tag i kantsten runt rabatter, göra om en del rabatter som förvuxit sig osv. Kanske lite gångar längs gångstråken, en skuggrabatt vid entren, en mysig uteplats för kvällssolen... under tiden hoppas jag på att makens trädgårdsintresse ska vakna så jag får lite hjälp.

Anonym sa...

Gillar verkligen din trädgårdsblogg och att ungarna kommer med på bild är ju bara bonus :) Jag undrar vad det är för växt (blomma) som är rosa och syns bredvid bebisarna då de ligger vid jorden. Det är min älsklingsblomma och jag vill plantera den, men vet ju inte vad den heter.
Linda

Lindas trädgårdsblogg sa...

Märta72: Det är bra att spara lite projekt för framtiden. Vad ska man göra sen när bebisarna är stora ;-)

Linda: Den rosa blomman är en alunrot!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Linda: PS. Tack för berömmet!!