måndag, juni 02, 2008

Härmisar


7 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Hej i värmen, hoppas ni inte har försmäktat... men vad de gillar att vara med på bild! Riktiga linslusar :) Och så snälla - det bådar gott för framtida bloggträffar - kanske blir de trädgårdstokar de med...
Bra förslag från dig att ha träffarna hemma hos någon fortsättningsvis och inte behöver det vara vältrimmade gräsmattor och prydliga rabatter, för så är ju inte verkligheten, inte hos mig i alla fall... fniss.... Vi får väl se till att det blir hos Hannele :)
Pelargonen du fick av mig är:
Geranium pyrenaicum "summersnow", en lite högre och spretigare näva, en fin vävarväxt.
Jag har inte vågat plantera vivan jag fick av dig, kan inte vattna där den skall stå, så jag väntar tills det regnar.... när det nu gör det...
Ha det så gott och tack för senast (god ost :)

Anonym sa...

Hej!
Besöker din blogg för första gången och fylls av beundran...hur hinner du allt?
Har du en stor trädgård och två småttingar? Wow vilken supermamma! Har själv 2 barn , en på 5 år och en 10 månader och tiden räcker inte till.

Fin trädgård och söta barn har du iaf!
Återkommer en annan dag!
hälsn Huset på backen

Hjärtat Mitt sa...

Hihihi, så söta de är när de "härmar" varandra. Så lika men ändå olika.
Ha det gott i värmen.

Kram Mari i Marieholm

NinaH sa...

VAd stora killarna blivit! Och sickna härmisar- tihi.
Och så har ni varit på Botan-träff! Jag kunde inte ta mig till Gbg i år- och det var ju lite synd. Men kul läsa "rapporter" från vad ni upplvet som var på Botan- både ni som var på bloggtträffen och de som var på forumträffen!
Linda: 28 juni har jag träff här hemma i vår trädgård. Du (ni) är jättevälkommen/-na då om du/ni har tillfälle!;-)

Anonym sa...

Kul att se nya bilder, gossarna blir bara finare o sötare för varje gång nya bilder kommer. Jag längtar så... till midsommar.

Puss o kram mormor

Unknown sa...

Åh vad fina storkillarna ser ut! :-) Jag hinner knappt uppdatera än mindre läsa andras bloggar just nu...

Lindas trädgårdsblogg sa...

lotta: Jag ser fram emot en ny träff hos Hannele eller nån annan!

Jag planterade din näva i pallkragen, hoppas den växer till sig och hoppas inte sniglarna hittar tillbaka om det kommer regn! Måste nog ut och sprida lite snigelfritt.

huset på backen: Jag hinner INTE!!! :-) Tack för besöket!

Hjärtat mitt: De är rätt lätta att skilja på om man säger så. Ska bli intressant att se om de kommer likna varandra till sättet när de blir äldre eller om de kommer att ha helt olika personlighet och intressen!

NinaH: Åh tack för inbjudan! Jag är dock i Norrland då!

mormor: De längtar också :-)

cecilia: Det tog flera veckor innan jag var in ordentligt vid datorn efter att jag kom hem med killarna. Man får lite andra prioriteringar!