onsdag, april 30, 2008

Inspirerad av Denise

Idag har jag läst Denise Grünsteins bok 59 buketter från min trädgård - och lite till. Man blir såklart inspirerad till det eget bukett/fotoprojekt. Vi får se hur det blir. Jag har så svårt att välja ut och välja bort. Denises buketter är så sparsmakade och bilderna är så suggestiva. Det blir så vackert. Jag vill gärna ha med allt som blommar. Men jag kanske behärskar mig. Här har jag i alla fall fångat det mesta som blommar i min trädgård just nu utom buskar och träd.
En sak som slår mig är att jag behöver fler olika typer av vaser. Fler små vaser som man kan använda till korta blommor. Vilket angenämt problem. Jag vill åka på loppis!

9 kommentarer:

Karin sa...

Hej Linda! Äntligen tid att kika in. Mitt internet har strulat det senaste...inte mycket tid att kommentera de senaste dagarna med andra ord. Kul att du också läser Denises bok! Jag köpte den på trädgårdsmässan och blev så inspirerad. Din första bild är jättefin! Härligt ljus! Jag är tillbaka i Göteborg och här är massor som blommor - det räcker inte med en vas för min del. Ska försöka komma iväg på loppis i helgen dock. :)

Kul att få uppdatering på hur det ser ut i din trädgård nu (magnolian är underbar som vanligt) och få se nya bilder på killarna! Så stora de börjar bli och vilka härliga bilder. Söta leenden. :)

Ha en härlig helg! Kramar Karin

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vilka vackra buketter! Jag trodde först att de var hämtade ur boken du skriver om men insåg sedan att du tagit dem. Jag gav faktiskt bort just den boken i julklapp, fortsätt fota så kanske du också får ihop till en bok som jag i min tur kan ge någon i julklapp ;-) Sigge och Hugo är så söta!

Hjärtat Mitt sa...

Det är klart att du ska åka på loppis och köpa fler vaser!
Visst är det härligt att kunna plocka in blommor och sätta i vas.
Är lite dålig på att göra det själv.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Kram Mari i Marieholm

Lotta 8`) sa...

Visst blir man vas-tokig efter att ha läst boken?!! Jag fick boken i julklapp och den bläddras det ofta i om kvällarna =) Nu spejar jag efter vaser och det fattas bara ett uterum där jag får ljuset för fotograferandet - skoja bara, lite kunskap om fotografering också :)
Mycket fina foton du tagit och Kungsängslijan är ju så fin - min favorit =)
Vad goa de ser ut, killarna, när de ler mot kameran =) Åh vad god det är, den där tiden som går så fort, så fort.... så njut Linda av varje minut. 8`)

Maria sa...

Hej!
Det är roligt att fota bilder på blommor i buketter. Blir ofta fina och färgglada bilder.
Jag måste kanske kolla om den boken finns på bibblan...

DORIS DAISY sa...

Hej!
Trevlig blogg och urSÖTA killar! Blir bebissjuk som aldrig förr:o)

NinaH sa...

Mysiga buketter! Den boken måste jag kolla! Åh vad söta dina små killar är!

Blommor och blad sa...

Vilka härliga blombilder! Mina kungsängsliljor har börjat kika upp ur jorden. Här uppe i zon 6 får vi dock vackert vänta på prakten. Magnolian är ju också underbar men allra vackrast är förstås pojkarna.

hälsningar Susanna (kompis till Karin)

Anonym sa...

Ja små vaser är de bästa. Jag har massor. Och inte kan jag låta bli att köpa flera heller ! Jag såg småkillarna i Norran! Vad fina de var!