tisdag, april 29, 2008

Dagens bilder

Äntligen fick jag mig några penséer. Utbudet var inte så stort den här gången, men jag hittade dessa ljuvliga brunaktiga penséer. Primulan har jag grävt upp ur trädgården. Den fick en chock, jag hoppas den reser sig.
Kungsängsliljorna sträcker sig över gulbladig hässlebrodd.
Fint i solljuset.
Rosenkvittenbusken blommar mer i år. Kanske det blir några frukter, det var sparsamt i fjol.
Primulorna sprider sig. Det gör inget!
Här tillsammans med ormöga och pioner som skjuter upp ur jorden.
Saxifragan kommer igen i år. Fast jag behöver fylla ut för alla plantor har inte överlevt.
Äntligen står utemöblerna på den nyoljade altanen. Jag sitter i soffan och blickar ut över vår vitsippsbacke!
Och tittar jag snett bakåt så ser jag Magnolian blomma som en snöhög (?) nedanför slänten!
Det har varit riktigt varmt idag, men blåsigt blåsigt så det blev inte till att vara ute så mycket mer än denna fotorunda. Har ni sett att björken har musöron? Borde beskära rosorna!

PS. Det syns att vi måste måla altanen...

4 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Så härlig trädgård ni har!!

Och pojkarna är så fina! Kanske mycket jobbigt med tvillingar, men så mysigt att de har varann att sova bredvid. Kanske därför de sover hela nätter, när de är nära varandra...

Det vore roligt om vi kan ses i sommar. Visst brukar ni vara här i krokarna?

Maria sa...

Jag skulle skriva att det kanske är mycket jobb med tvillingar, inte med ändelsen -igt...

Lotta 8`) sa...

Vilken underbar blomning du har hos dig nu! Magnolian är ju magnifik!! Och Rosenkvitten - hur kommer det sig att jag missat den busken tidigare? Visst är det de som får gula frukter senare? Det är inte så dumt att vara hemma med de små denna årstiden... ; Ha det så gott och njut i det härliga vädret och av den vackra blomningen - Trevlig Valborg 8`)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Maria: Ja igår kunde inte den ena somna förrän den andra låg brevid. Eller så hade han blivit trött helt enkelt. :-)
Tänkte vara hemma några veckor i sommar och är ju i krokarna.. skulle vara kul att hälsa på!

Lotta: Det är en lyx att få vara hemma!