lördag, september 15, 2007

Dagens bilder

Jag har inte visat den roliga skylten som min trädgårdsvän Maria gav mig!Titta noga så ser ni vad det är för figur i bakgrunden på skylten ;-) Jag har satt den bland mina rosor. Här är det Leonardo da Vinci som fått vara i fred. Ser ni vad buxbomen växt i sommar!

Rosenskärorna är så vackra. Lyckades inte fånga den fina vita dubbla jag har, men väl dessa rosa.Kolla de mörka strimmorna i mitten.Höstanemonerna blommar oförtrutet.Lite lite trädgårdsarbete har jag gjort i höst. Har ansat häcken och format till berberisen (uppe till höger). Trädgårdslandet är däremot igenväxt vid det här laget (men allt är skördat). Till sist lite höstfärger. Kornellen växlar tidigt i färg. Intensivt röd!Pionen likaså.Den här busken har ännu inte skiftat färg, men den är full av härligt höströda bär! Vad är det för buske? Trodde på oxel, men den har flikigare blad ser jag när jag googlar.Nu är det ett tag sen jag bloggade aktivt och här på blogger har det hänt grejer! Man verkar kunna lägga upp videofilmer! Roligt. Dock har de infört en begränsning på 1024 MB bilder. Men det ska ju räcka ett litet tag...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig höstblomning och vackra blad har du i din trädgård! Jag trodde Rosenskärorna skulle gå av i blåsten idag men det var bara konen med luktärtor som la sig ned.... Kul skylt - den skulle jag också behöva- tror du odjuren kan läsa.. 8`) Vi får väl hoppas att söndagen inte blir lika blåsig... Ha det så bra :)

Anonym sa...

Vilka härliga höstblommor! Här tycks det mesta ha blommat över... Man märker på det sättet att det är en gammal sommarstuga man bor i. Det får väl bli vårt bidrag till trädgården!

Anonym sa...

Fina höstbilder! Jag tycker det är rätt lätt att glömma att hösten också är vacker, när det enda man tänker på när man är ute är hur förbannat kallt och blåsigt det är... men det är ju toppen att sitta inne vid brasan och titta på höstbilder!

Grattis också till det kommande tillskottet!

Marina sa...

Höstfärger är så härligt att se. Vinet, vingade benveden och lönnarna tillhör några av mina favoriter.

Anonym sa...

Oj så fina höstfärger, ljuvligt! Ha en härlig dag och tack för titten i din fina blogg.

Anonym sa...

Så här års blir jag lite avis på din trädgård i jämförelse med min här hemma som är dötråkig. Ska dock åka och köpa lökar för att piffa upp den till våren. På Högskär var det dock jättefint för två helger sedan. Vi skördade tomater och majskolvarna växer. Vi får väl se hur trädgården därute ser ut nästa helg när vi åker dit.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Gullig skylt! Skönt att se att det börjar bli höstfärger även nere hos er ;-)

Anonym sa...

Hej Linda! Först - ett jättegrattis till dina tvillingar! Åh, det är min dröm, att få tvillingar! Vi har inga barn ännu men vill gärna ha. Så arbete pågår kan man väl säga...

Kul att läsa i din blogg igen, jag har varit lite dålig på det under sommaren. Fina bilder och vilka vackra rabatter du har iår!

Stor kram från frugb

Anonym sa...

Så kul att se lite bilder från din trädgård. Rosenskäror saknar jag i år och mina höstanemoner är inte alls så blomvilliga som dina. Kul skylt! :)

Hannele på Hisingen sa...

Hösten är en bra tid, underbart fortfarande i din trädgård, jag har Leonerdo da Vinci som stickling, den har blommat ett par år.

Linda Lunda sa...

Hej! Vad fint här var!!!
Linda