tisdag, juni 05, 2007

Rosrabatterna

I den nya rosrabatten har den blå nävan börjat blomma. Jag klippte ner klematisen häromdagen. Den växte så det knakade och kom ända upp till toppen av stödet. Risken är dock att inte rötterna hänger med. Det skar i hjärtat när jag kapade den. Den hade till och med knopp.

Löjtnantshjärtat växer sig alldeles för stort. Tänk förra året var den pytteliten, trivdes inte alls. Jag kommer att flytta den till mitt nya projekt, som jag snart ska ta itu med igen.

Rosenbräckan blommar fortfarande, så söt så söt. Fågelbadet syns ju inte det minsta! Förra årets rosrabatt har börjat få ganska hysad kantvegetation. Dock är det tomt där bak. Jag ska plantera rosenskära där i år igen.Gladiolusen måste ha överlevt vintern, för kolla vad som skjuter upp ur marken. Det var nog dumt att plantera höstsilveraxet här!

1 kommentar:

johanna sa...

det är jättekul att kunna följa dina rabatter och se hur det går. det ser jättebra ut.
höstsilverax är en av mina favoriter (många favoriter blir det!)