tisdag, maj 01, 2007

Dagens bilder

Det har varit tyst från mig i ett par dar. Ni kan ju gissa vart jag hållt hus? I trädgården förstås! Det får bli ett separat blogginlägg senare ikväll med vad jag grejat med. Nu måste jag lägga upp ett par bilder. Träden är gröna eller blommar och överallt är det så himla vackert (utom på min baksida). Det exploderar fullständigt och jag har inte hunnit med att fota.

Titta min frecklesviol blommar!! Jag fick den i fjol av Lotta i Borås och jag hade glömt vart jag planterat den. Nu i vår har det varit nära att den åkte eftersom jag trodde att det var ett ogräs. Men så slår blommorna ut och den är alldeles... ljuvlig. Men man får krypa på alla fyra för att se den ordentligt.Min tidigaste rododendron håller på att slå ut. Jag tror att detta är Cunningham´s white.Rosentryn slår ut vilken dag som helst.Efter köldknäppen förra helgen så kom Magnolian igång igen och har blommat jättefint hela veckan. Men nu börjar det vara mer grönt och brunt än vitt i trädet. För precis ett år sedan så höll Magnolian på att slå ut den första maj.

Nu ska jag ut och klippa gräset!

5 kommentarer:

lagom grön sa...

Åh, den där lilla violen var ju alldeles underbart söt!

Stina sa...

Väldans vackert! Kram Stina

Anonym sa...

Min 'Freckles' blommar också! Helt ljuvlig tycker jag. :) Så tidig din rhododendron är - mina har långt kvar till blomning tror jag - och jag tror det är Cunnighams white mina med.

Lindas trädgårdsblogg sa...

lagom grön: Jag håller med!

Stina: Tack :-)

karin a: Blomman jag fotade var den enda som slagit ut, men den är riktigt sprickfärdig. Den står i ett ganska soligt läge så det kanske är därför?

Anonym sa...

Åh såna frecklesvioler är ju jättefina! Kul överraskning!