onsdag, mars 21, 2007

Nu är det igång!

Ikväll har jag varit på en träff med människor som vill starta ett trädgårdsnätverk i Mölndal med omnejd. Det kom ca 25 personer och så var det några fler som ville komma men som inte kunde. Caroline och Agneta på Vuxenskolan som dragit igång det hela hade verkligen gjort ett bra arrangemang så alla fick chans att prata med varann och vi fick samtala i smågrupper och komma med idéer. Idéer var det ingen brist på! Nästa träff blir den 9:nde maj (lite lång väntan kan jag tycka!), men då kommer en kvinna från Svensk trädgård som hjälper oss att starta på riktigt.

Det jag ser mest fram emot är studiebesöken i varandras trädgårdar. Man kan lära sig hur mycket som helst av det!

Berit outade min blogg så nu hoppas jag att jag får ett uppsving i statistiken! Var du där så kommentera gärna, det vore jättekul! Du klickar på Kommentar-länken precis under detta inlägg. Vi ses!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Kom ni fram till något kul efter att jag hade gått?
Lite farligt att smita tidigare, det brukar ofta resultera i att man plötsligt har fått något väldigt arbetsamt uppdrag. Så nu är jag kassör eller? :)

Anonym sa...

Åh, det låter som om ni hade jättetrevligt och att träffa så många trädgårsintresserade! Finns det plats för fler tror du? Spännande....

Anonym sa...

Känns kul att det ska dra igång! Ser också fram emot trädgårdsvandringarna...och studiebesöken...och att göra arrangemang...och allt annat...

Mylla sa...

Det är alltid kul att träffa andra med samma intresse. Själv startade jag en trädgårdsförening tillsammans med en kompis för ett par år sedan. Nu är vi 30 personer. Vi har gjort trädgårdsvandringar, haft betonggjutarkurser och gjort utflykter tillsammans. Jättekul!
Lycka till med föreningen!

Maria sa...

Va kul att träffas så där och sen hitta nya vänner via bloggen. Häftigt.

Lindas trädgårdsblogg sa...

maria h: De berättade om en föreläsning om feng shui i trädgården i Lindome bibliotek i april. Biljettsläpp den andra! Tack och lov bestämde vi inget om kassör och sånt *ångest*.

lotta: Ja men det ska inte vara några problem!

nettan: Det blir vad man gör det till!

mylla: Precis vad vi också tänkte göra!

maria: Verkligen!

Anonym sa...

I Kungsbacka har jag varit på föredrag, men Lindome är närmare Hisingen ;)