måndag, januari 15, 2007

Kors i taket

Det är någon månad sedan jag slutade gräva gropar och klippa buskar. Två veckor i jul har jag bara slappat. Musklerna har hunnit förtvina så gissa om ryggen var stel som en pinne en vecka efter att jag börjat jobba igen. Ikväll tog jag mig i kragen och gick till träningshallen i närheten och köpte ett kvartalskort. Gissa nöjd jag är, för jag tränade ju också! Förra året vid samma tid så hade jag samma ambitioner. Jag var dit en gång och kollade och sen tog jag mig aldrig dit igen. Nu är det skärpning. I morgon har jag skrivit upp mig på Basic step. Måtte jag bara fixa det här. Jag har nämligen noll självdisciplin!

Ni är mitt vittne.

PS. Jag fick svar från Rara växter efter bara någon timme (och det var på en lördag!). De håller på att göra om hela hemsidan och kommer att ha småbilder sen. Jag skrattade lite åt mitt mail sen när jag läste det igen, typiskt ilandsproblem. Men jag kan bara inte hålla mig för att slänga iväg såna där synpunkter ibland! Haha!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra start på det nya året, dottern har ihärdigt släpat mej till gymmet, ett par år. Boxning är extra bra för kvinnor och mot beskördhet.

Anonym sa...

Nyttigt med träning...borde också ta tag i det där. Längtar efter att kunna vara ute och få min motion i trädgården...

Anonym sa...

Kul med svaret från Rara Växter! Det där med träning kan ge en dåligt samvete men när man väl kommit i det brukar det funka. Lycka till!

Lindas trädgårdsblogg sa...

hannele: Boxning finns här också! Men jag ska nog träna armarna lite innan jag vågar gå på det! :-D

nettan: Ja... jag föredrar trädgårdsmotionen! Okej, jag skulle kunna ge mig ut och gräva lite, men vi försöker passa på med innejobben nu på vintern.

karin a: Jag har haft dåligt samvete länge för min tämligen sporadiska träning, men nu på senare år har jag inte ens haft så dåligt samvete, tills förra veckan när jag plötsligt kände att rygg, nacke, axlar skrek efter lite cirkulation och nya muskler! Nu jävlar!