fredag, september 22, 2006

Ingen bokmässa :-o

Jag hade några jobbärenden att fixa i morse (plus att jag var seg på att kliva upp) så jag kom inte iväg till bokmässan. 625 spänn är inte seminarierna värda om man inte kan vara där hela dagen, tänkte jag. Och nu denna härliga dag, rann lusten ur mig att springa på mässa och trängas (man behöver ju inte gå på seminarierna). Har dessutom en massa annat jobb jag behöver göra och kan göra dem hemma. Jag kanske går på söndag istället.

Och eftersom jag inte fotat trädgården på länge så tog jag en kort bloggrast!

Jag skulle vilja göra höstfint i krukorna, men det blir inte av så länge sommararrangemangen ser ut så här:
Jag trodde det var färdigskördat, men hittade dessa stora ärtskidor i pallkragen.Mina för sent utplanterade tomater blommar! Här har de trängt sig ut genom altanräcket.
Astern som jag visade tidigare har nu börjat blomma. Jag tror till och med det är samma blomklase jag fångat på bild. Kornellen får så söta blåa bär på hösten. Bladen blir knallröda. Sedan faller de tyvärr av lite tidigare än bladen på många andra träd och buskar. Men då visar sig de röda grenarna sig istället.Maloppa undrade om bolltisteln var fin på vintern, och jag kunde inte komma ihåg att den hade varit det. Nä, för så här ser den ut nu och jag kan konstatera att den inte vissnar ner särskilt snyggt!Ha en bra fredag!

5 kommentarer:

Moni sa...

Fortfarande sommarfint i trädgården ser jag! Det verkar som om höstarrangemangen får vänta ett tag va? :)

Minna sa...

Hallå, jag är helt oinspirerad i trädgården men nu i helgen måste jag ta ett ryck och städa ur växthuset och annat trist. våren är roligare...

Lindas trädgårdsblogg sa...

moni: Ja, men hösten kryper på en. Men vad skönt och varmt det har varit idag!

minna: Jag håller med! Det är ju mycket roligare att förbereda för blomsäsongen än att förbereda för vintern. Hua. Får jag bara tid så ska jag gräva lite rabatt och fantisera om hur det ska bli nästa sommar. Men det är ju så låååångt dit!

Hannele på Hisingen sa...

Öm du är med i Trädgårdsamatörerna, så har du fått en rabattkupong, så alla söndagens seminarier kostar bara 150 kr. Sedan kan man bara titta på allt, mycket Mat & Trädgård i 2:a våningen.

Hannele på Hisingen sa...

Jag har lagt ett par bilder från Bokmässan avdelning Mat & Trädgård i min blogg.