fredag, maj 12, 2006

Jag kan ju inte toppa med en orm

Så jag måste bara skriva nåt. Tyvärr har jag inga fina bilder från idag. Men jag kan berätta att jag låg och slaggade i soffan när jag kom hem, när plötsligt en stark doft som påminde om hägg slog emot mig. Eftersom altandörren var öppen var jag tvungen att gå ut och leta. Dock försvann lukten och jag hittade ingen hägg (däremot blommar det träd utanför tomten som har vita blommor, men som inte luktade. Vad kan det vara, måste ta in några kvistar). Jag gick in och fortsatte slappa. Doften återkom och försvann när jag gick ut. Så kom jag på vad det var. Det var ju mitt apelsinträd som åter börjat blomma!

Nä nu ska jag fortsätta att skrubba källargolvet. Jag tror K la klart klinkret i påskas och jag har fortfarande inte fått bort allt fog. Av förståeliga skäl är jag hellre ute!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt! Men apelsinträdet står väl inne?
Apropå att jag inte har nån balkong eller nåt så kan jag berätta att min älskling gav mig ett olivträd i fördelsedagspresent! Jättefint! Hoppas bara att jag kan ta hand om det ordentligt nu... :/

Anonym sa...

off topic, men du tänkte på sheltie va? Otäcka hundar ;-)

Vår lärare på agilitykursen sa nåt som stämmer bra: Borderterriers är perfekta agilityhundar - när de känner för det...

Lindas trädgårdsblogg sa...

moni: Japp, apelsinträdet (hm, det är väl bara en planta än så länge) står inomhus nu, men kan säkert trivas ute i skyddat läge senare. Grattis än en gång och hoppas det går bra med olivträdet!

emma: Sheltie såklart! Väldigt otäckt lydiga!

Anonym sa...

Åh vad det låter härligt med apelsinträd. Jag kan bara föreställa mig vad gott det ska doftga! Underbart!

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

Anonym sa...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»