lördag, maj 06, 2006

Fullt upp

Idag har vi jobbat nästan prick hela dagen! K har byggt en jättetjusig spaljé (hoppas den funkar!). Den ska bara målas ett varv till så sätter vi upp den i morgon. Och jag har:
  • Njutit av min Magnolia.
  • Gått barfota i gräset.
  • Hälsat på älgen.
  • Varit nära att trampa på en groda.
  • Blivit lite solbränd.
  • Käkat Hemglass-glass.
  • Läst två gamla trädgårdstidningar.
  • Upptäckt att jag har ett Löjtnantshjärta.
  • Upptäckt att Kungsängsliljan har kommit upp.
  • Upptäckt att jag har liljor.
  • Letat liljorna som jag själv satte i höstas, utan resultat.
  • Pratat med grannarna.
  • Lagat bönsallad till lunch, vilket jag aldrig gjort förut (lätt!).
och
  • Beskurit fem av mina 6-7 rosor (jag har inte räknat med mina tre som jag skaffat nyss, de har inte kommit ner i jorden än!).
  • Rett ut kaprifolhärvan och beskurit kaprifolen rejält.
  • Plockat ännu mer maskrosor (jag har nog en miljard).
  • Jordförbättrat rabatten som ligger mot cykelvägen.
  • Hittat mina första liljebaggar. De fick dö sekatörsdöden.
  • Krattat bort löv och kvistar som jag missat.
  • Släpat grenar och annat skräp till rishögen.
Men jag har inte tagit en enda bild!

I morgon måste jag åka och köpa mera jord och gödsel.

Inga kommentarer: