fredag, februari 10, 2006

Bokrea!

Jag har ännu bara fått Akademibokhandelns bokreakatalog. Där fanns en hel del böcker jag spanat in sedan förut. Var lite smart och gick in och kollade på Bokus och Adlibris och där fanns böckerna supermycket billigare! Så nu har jag slängt iväg en beställning till bokus med följande:

1 st Fröbok: Från Sådd Till Planta (9127352951) 50.00
1 st Min trädgårdslund (9172331062) 80.00
1 st Utflykter i det gröna (9146203362) 103.00
1 st Gammaldags Buskrosor (9127353087) 48.00
1 st Rabattrosor (9127355373) 48.00
1 st Moderna Buskrosor (9127354423) 48.00
1 st Claras trädgård (9175884593) 59.00
1 st Städa! (9175885085) 35.00

Beth Chattos bok, Min trädgårdslund fanns inte på rea hos Adlibris, annars hade jag beställt där för de var ju lite billigare. Men Bokus har ingen frakt, så det går kanske jämnt ut.

Ja just det. Jag slängde iväg en städbok också. Jag tänker bli en bättre människa.

Finns det någon trädgårdsbok bland bokreatitlarna som ni tycker att jag missat? Ulla Hasselmarks Glädjehuset saknade jag hos näthandlarna. Tycker ni att jag ska köpa den i butiken?

Fasen, nu ser jag att jag missade I kökslandet. Men jag kan inte med att kompletteringsbeställa en tredje gång (jag missade en bok först)!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snålar ur, och läser de flesta böcker som biblioteket har att erbjuda i stället. Kan verkligen rekommendera "Claras trädgård", den var rolig, och man kände verkligen igen sina egna vilda ambitioner. Har också verkligen uppskattat böcker av Cristel Kvant som heter nåt i stil med "Trädgårdens rum" och nåt med liten trädgård. Massa inspiration, även om man kanske inte har pygméliten trädgård.

Lindas trädgårdsblogg sa...

maria: Jag har faktiskt återupptäckt biblioteket sen trädgårdstokeriet drog igång på allvar. Bra att läsa dem där först och sen bedöma om det är en bok man vill återkomma till. Fast när böckerna är så billiga som på rean så är det lätt man chansar också! Claras trädgård ser jag verkligen fram emot. Det är en chansning!

Anonym sa...

Hej Linda!

För fler trädgårdsböcker, kolla www.bokrean.nu, som har alla bokhandlarnas reaböcker samlade på ett ställe!