måndag, januari 23, 2006

Fröer från Odla

Jag säger gärna att jag sitter och planerar och funderar och tänker hur jag ska ha det. Kollar kataloger och böcker och så.

Men. Nu gick jag in på länken till Odlas fröer. Och vips hade jag impulsköpt fröer för 200 spänn! Jag kommer omöjligt att kunna så alltihop! ...eller... det går kanske ordna :-) Är det nån som vill byta fröer är det bara att hojta!

Alunrot - Emperors New Clothes Förkultiveras mars-april.
Coloradoakleja - Silver Queen - Kan direktsås
Indiankrasse - Moonlight - Kan direktsås
Luktärt - High Scent - Förkultiveras inomhus i januari-mars eller sås utomhus i april-maj.
Luktärt - Sweetie Mixture
Romersk riddarsporre - King Size Scarlet - 1-årig. Kan förkultiveras några veckor el direktsås.
Rosenskära - Double Click - Kan förkultiveras i mars-april, men går även att direktsås.
Bonusfrö Vallmo, Shirley Double Mix - Gratis
Skogssalvia - Blue Queen - Kan förkultiveras i januari-mars.
Temynta - Panorama Mix <- Kolla Catarina! - Förkultivera i januari-mars.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mina Odla-fröer kom igår. Blygsamma 5 olika fröer... Får se om jag orkar förkultivera eller om jag pytsar ut rätt i rabatten, lite barbariskt :)
Detta kom i brevlådan igår:
Akleja William Guinness
Fingerborgsblomma White
Luktärt - High Scent
Pionvallmo - Irish Velvet
Ängssalvia - Rose Rhapsody

Märker att jag missade att beställa den vita aklejan... attans också :)

Diana61 sa...

Hejsan Linda!

Jo jag hamnade där med tidigare och handlade frön för 388:-
Jag vill gärna byta frön med dig om det går för sig?

Är intresserad av dessa:
Alunrot - Emperors New Clothes
Coloradoakleja - Silver Queen
Luktärt - High Scent

Vad vill du ha då för dessa?

Diana61 sa...

Glömde skriva vilka jag har just nu att byta med då jag fortfarande ej hittat min burk med alla mina fröer i.

Sommaraster - Ostrich Feather
Skogssalvia - Blue Queen
Indiankrasse - Gleaming Mahogany
Kjesarvinda - Sunrise Serenade
Vallmo - Victorian Cross
Dockkrage - Blue Star
Rävsvans - Crimson
Brokkrage - Eastern Star
Trumpetblomma - Kew Blue
Fingerborgsblomma - White
Kjesarvinda - Murasaki Jishi
Sommarflox - Twinkle Star Mix
Dokkrage - Purple Splendour
Purpurvinda - Grandpa Otts
Tönrosas Kjortel - Purple Bell
Luktärt - Singing The Blues
Kärleksblomster - Five Spot
Kardinallobelia - Queen Victoria
Tagetes - Equinox
Slingerkrasse - Dayglow Gleam Hybrid
Vallmo - Shirley Double Mix (BONUS FRÖN)
Primula - Deep Blue (BONUS FRÖN)

Lindas trädgårdsblogg sa...

AnnicaB: Jag tycker jag blandade upp ganska bra med fröer som kunde direktsås :-)

Diana: Åhh, vad svårt!
Sommaraster - Ostrich Feather
Törnrosas Kjortel - Purple Bell
Luktärt - Singing The Blues
Skulle det funka? Vi får mailas när fröerna kommer!

Diana61 sa...

Detta låter bra tycker jag, men vi väntar tills dina fröer kommer.

solans.blogg.se sa...

Hej! Vilken bra blogg du har. Tänkte upplysa om att jag säljer fröer till låga priser på min sida, gå in och ta en titt.
www.sadax.nu

Ha en bra dag

Anonym sa...

Tänkte tipsa om en ny fröshop på nätet som heter Plantim Fröer med massa ovanliga frö till bra priser.

Anonym sa...

www.plantim.se är adressen

Urban Garden sa...

Tänkte göra detsamma som de två andra som senaste kommenterat inlägget. Tipsa dig om att jag precis öppnat en sida som är helt inriktad på fröer . Mer specifikt , chilifröer , Fast frakt 9kr, bonuspaket med frön ingår vid varje beställning :) www.urbangarden.se , Urban Garden